Защо имаме начислена “обща” вода към фактурите на апартамента /индивидуален клиент/?
а/Защо имаме начислена обща вода към фактурата на апартамента?
б/ Как да преустановим начисляването на обща вода?
в/ Как да пестим от разходите за вода?
а/ Причини за начисляване на обща вода. Има разлика между стойностите на общия водомер на сградата и сборът от индивидуалните водомери в сградата. Например общият има 1000 м3 вода, а сборът на всички показатели на индивидуалните водомери е 920 м3 . Тези 80 м3 се разпределят на всички ползватели пропорционално.
- Загуби/течове по водопровода между главен водомер на сградата и индивидуалните.
- Може да има обща чешма в мазето, която е без водомер.
- При стари сгради, с водомери с визуално отчитане (тоест преглед на място) от инкасатор, не се осигурява достъп до всеки един апартамент и записаните данни от инкасатора са неточни.
- При стари сгради, може да имаме дефектирали водомери, които се въртят бавно и не отчитат точно.
- При нови сгради, с водомери с дистанционно отчитане, неработещ радиомодул (напр, изтощена батерия), подава нулева консумация.
б/ - Как да преустановим начисляването на обща вода?
- Предизвикваме проверка чрез сигнал до ВиК.
- Оглед с ВиК специалист, който да открие течове и загуби.
- Подмяна на всички стари водомери с нови /с дистанционно отчитане/.
- Оглед и смяна на батерии на радио модули на водомери с дистанционно отчитане.
в/ Как да пестим от разходите за вода?
- Аератор на чешма. Това е един малък уред, който се монтира на чешмата, но води до увеличване на струята и постигане на по-добро налягане на водата, за да се използва по-малко количество от нея.
- Смесител за баня с фиксирана температура. При всяко ползване на банята се налага да настройвате смесителя с топла и студена вода. При новото поколение смесители може да фиксирате температурата и така количеството топла и студена вода се запазва и намалява времето за настройване и регулиране, при което се губи вода.
Екипът на www.nadom.bg може да отговори и на други въпроси, свързани с вашата сграда.